Σιδηροδρομικές γέφυρες
Η ομάδα μας έχει αποκτήσει εξειδίκευση στον τομέα των σιδηροδρομικών γεφυρών μέσω συνεχούς συνεργασίας με Γαλλικούς οργανισμούς όπως η SNCF και το C.T.I.C.M.
Η ανάπτυξη των γραμμών υψηλής ταχύτητας (LGV) στην Ευρώπη μας έδωσε την ευκαιρία να εκπονήσουμε ένα μεγάλο αριθμό μελετών πάνω στην δυναμική συμπεριφορά των γεφυρων υπό φορτία υψηλής ταχύτητας.
Αυτοί οι περίπλοκοι υπολογισμοί, οι οποίοι απαιτούν εμπειρία και ικανότητα εφαρμογής συγκεκριμένων αλγορίθμων έγιναν με την μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων και την βοήθεια του λογισμικού ανάλυσης ANSYS. Μέσω αυτών των υπολογισμών, εξασφαλίστηκε για τους φορείς υπό έλεγχο, η ζητούμενη ασφάλεια καθώς και το επίπεδο άνεσης των επιβατών.
Γραμμή υψηλής ταχύτητας Rhin-Rhone
Για αυτό το εκτενές έργο επέκτασης της γραμμής υψηλής ταχύτητας, οι πελάτες μας μας εμπιστεύτηκαν με τις μελέτες εφαρμογής των συμμίκτων φορέων για αρκετές κοιλαδογέφυρες καθώς και τον εξωτερικό έλεγχο των μελετών εφαρμογής και των δυναμικών αναλύσεων εξαιρετικών γεφυρών. Η συμμετοχή μας μπορεί να συνοψιστεί στα παρακάτω:
Μελέτες εφαρμογής για τις γέφυρες:
- Κοιλαδογέφυρα Linotte (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 362μ),
- Κοιλαδογέφυρα Quenoche (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 420μ),
- Κοιλαδογέφυρα Corcelles (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 445μ),
- Κοιλαδογέφυρα Ognon (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 178μ),
- Κοιλαδογέφυρα Áibre (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 250μ),
- Κοιλαδογέφυρα Pertuis (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 220μ) και
- Κοιλαδογέφυρα Epenottes (δίδυμη σύμμικτη δοκός, μήκος 450μ).
Εξωτερικός έλεγχος :
Κοιλαδογέφυρα La Lizaine (δίδυμη κιβωτιοειδής δοκός, 717μ) και
Κοιλαδογέφυρα Savoureuse (άνω διάβασης και κατάστρωμα με εγκιβωτισμένες μεταλλικές δοκούς and deck with filler beams, μεταλλικές τετράποδες στηρίξεις, συνολικό μήκος 792m).
Πελάτης: Eiffel Construction Métallique
LGV Ανατολικής Ευρώπης – Γραμμές Υψηλής Ταχύτητας
Κοιλαδογέφυρα Claye-Souilly
Τύπος Μελέτης : Μελέτη εφαρμογής, Διατομή : Δίδυμη σύμμικτη δοκός
Αριθμός Ανοιγμάτων: 8, συνολικό μήκος: 415 m
Κοιλαδογέφυρα Moselle Canal
Τύπος Μελέτης: Μελέτη Εφαρμογής, Διατομή: Τετραπλή σύμμικτη δοκός
Αριθμός Ανοιγμάτων: 3, συνολικό μήκος: 191 m
Κοιλαδογέφυρα Bourgaltroff
Τύπος Μελέτης: Εξωτερικός έλεγχος μελέτης εφαρμογής σε επίπεδο επανυπολογισμού (τεύχη μελέτης και σχέδια)
Διατομή: Δίδυμη σύμμικτη δοκός, Αριθμός ανοιγμάτων: 5, Συνολικό Μήκος: 231 m
Κοιλαδογέφυρα Lidrezing
Τύπος Μελέτης: Εξωτερικός έλεγχος μελέτης εφαρμογής (τεύχη μελέτης και σχέδια)
Διατομή: Δίδυμη σύμμικτη δοκός, Αριθμός ανοιγμάτων: 4, Συνολικό Μήκος: 176 m
Κοιλαδογέφυρα Landbach
Τύπος Μελέτης: Μελέτη Εφαρμογής
Διατομή: Δίδυμη σύμμικτη δοκός, Αριθμός ανοιγμάτων: 10, Συνολικό Μήκος: 500 m
Γραμμή υψηλής ταχύτητας SEA, Tours-Bordeaux (Γαλλία)
Για αυτό το εκτενές έργο επέκτασης της γραμμής υψηλής ταχύτητας, ο πελάτης μας Eiffage Métal μας εμπιστεύτηκε με την μελέτη εφαρμογής του σύμμικτου φορέα της κοιλαδογέφυρας Vienne.
Η διατομή του φορέα είναι τύπου δίδυμης σύμμικτης δοκού, με συνολικό μήκος 345μ και 6 ανοίγματα.
Η μελέτη περιελάβανε την δυναμική ανάλυση του φορέα υπό φορτία τραίνων υψηλής ταχύτητας καθώς και ελέγχους αλληλεπίδρασης συστήματος ράγας-κύριου φορέα για να ελεγχθεί το ρίσκο αστάθειας των συγκολλητών ραγών μεγάλου μήκους. Η κατασκευή ενός 3D μοντέλου πεπερασμένων στοιχείων ήταν επιβεβλημένη ώστε να διαστασιολογηθούν οι διαμήκεις σύνδεσμοι που απαιτήθηκαν ώστε να παραληφθούν τα φορτία φρεναρίσματος και σεισμού.
Κύριος του Έργου: LISEA (Vinci) Concessionaire
Αρχική μελέτη : COSEA–SGI
Εξωτερικός έλεγχος: SECOA
Κατασκευαστής μεταλλικού φορέα: EIFFAGE METAL
Γέφυρα Τραμ του Καναλιού της Ourcq (Παρίσι, Γαλλία)
Μέρος της επέκτασης της γραμμής τραμ Τ3, η νέα γέφυρα πάνω από το κανάλι είναι στην καρδιά ενός μεταβαλλόμενου ανάγλυφου βιομηχανικής κληρονομιάς. Η γέφυρα θα εξυπηρετεί Τραμ, ποδηλάτες και πεζούς.
Ο, συνολικού μήκους 121.6μ και πλάτους 14μ φορέας τύπου πλαισίου αποτελείται από ένα συνεχές κεντρικό κιβώτιο τριών ανοιγμάτων και συγκλίνοντες στο κιβώτιο διαγώνιες προβόλους στις οποίες εδράζεται το ορθότροπο μεταλλικό κατάστρωμα.
Η ομάδα μας εκπόνησε την μελέτη εφαρμογής καθώς και την μελέτη ανέγερσης της κατασκευής ως υπεργολάβος του κατασκευαστή του μεταλλικού φορέα.
Αρχιτεκτονική Μελέτη : Reichen and Robert & Associates
Κύριος του Έργου : City of Paris
Αρχική Στατική Μελέτη: SETEC Tpi
Κατασκευαστής Μεταλλικού φορέα : Eiffel Constructions Métalliques
LGV BPL, Bretagne-Pays de la Loire (Γαλλία)
Σε αυτό το εκτενές έργο της γραμμής υψηλής ταχύτητας (LGV) συμμετείχαμε στις μελέτες εφαρμογής των σύμμικτων σιδηροδρομικών γεφυρών για τέσσερις κατασκευές:
- PRA 0238: Δίδυμη σύμμικτη δοκός, συνολικό μήκος 73μ (21+31+21) με σημαντική κλίση των στηρίξεων γύρω από τον κατακόρυφο άξονα.
- RaPL 1205 Genest: Διατομή τύπου άνω διάβασης, 3 ανοίγματα συνολικό μήκος 114.3μ.
- RaPL 1058 Bonchamps: Διατομή τύπου άνω διάβασης, 5 ανοίγματα με συνολικό μήκος 198.2μ.
La Vaige Viaduct: Δίδυμη σύμμικτη δοκός Composite double girder, total length 104m (33+38+33)
Η μελέτη απαίτησε πλήρη μοντελοποίηση πεπερασμένων στοιχείων για τις δοκούς άνω διάβασης και για το σύνολο των έργων, δυναμική ανάλυση υπό φορτία τραίνων υψηλής ταχύτητας.
Κύριος του Έργου: SNCF
Αρχική Μελέτη : SETEC-INGEROP
Εξωτερικός Έλεγχος : SECO
Κατασκευή μεταλλικών στοιχείων : EIFFAGE METAL